TÄVLING: Att namnge ett derby

Oj Oj Oj. Vilken premiär. Matchen i lördags var den första i årets serie vilket brukar betyda tillknäppt fotboll och ett fysiskt krig. Men det blev ett publikfrieri utan dess like. Men trots att matchen bjöd på fyra mål, djur på planen, fem frilägen, fem ramträffar och Johan Perssons frisyr så stannade inträdespriset på en behaglig nivå.

 

Matchen mot Veberöd borde vunnits. Men med lite oflax kunde det blivit noll poäng och en mentalt tuff förlust. Nu fick vi en poäng, ett bra anfallsspel och en härlig slutforcering som vi tar med oss till nästkommande match.

 

Läste för övrigt Kristianstadsbladets analys av matchen med en helt övertänd Carl-Johan Liljedahl. Trots att det var en match i division tre lyckades han dra paralleller med allsvenska ikoner. Artikeln påminde mycket om den som skrevs efter Bromöllas match mot VMA 2008. Då missade undertecknad en straff och skribenten smörjde in lirare som Baresi, Maradona och Baggio i artikeln. Lustigt.

 

Under tiden matchen sattes i verket så stod coach Mats Andersson vid sidlinjen och manade på. Bakom all adrenalin och skrik dolde sig dessvärre något annat. Mister Andersson bet ihop trots fyrtio graders feber. Under dagen har bloggen varit i kontakt med tränaren som sammanfattade dagen såhär:

 

Jag är nöjd att jag lyckades bita ihop under matchen. När jag kom hem efter matchen hade jag fyrtio graders feber. Sen kollade jag på Mjällbys match och det var inte så jäkla smart för efter det spelet hade jag fyrtiotvå grader. Sen ringde jag till sjukhuset och innan jag visste vart jag var så hade jag gips och låg i en jävla säng med massa sladdar. Men jag vet inte vad jag ska göra, jag är så rastlös så jag kommer springa ner hela avdelningen snart.

 

Någon timme senare kommer en bild från sjukhuset. Då har Mats hittat sig en ny kamrat och verkar stormtrivas. ”Här är en bild på min nya kompis. Agda 95 år från Ysane, vilken krutkärring!”




För de som fortfarande biter era naglar i nervositetens tecken kan ni lugnas med att tränare Andersson fått en inflammation i armbågen vilket bör betyda att det inte är livshotande.

 

Och så till dagens stora glädjeämne. Det är premiär för bloggen. Denna vecka kommer årets första TÄVLING att genomföras. Det handlar självklart om fredagens derbymatch mot Nosaby. Tävlingsregler hittar ni nedan, priset är två biljetter till höstens derbymöte mot Nosaby, samt att ni får ert vinnarbidrag i programbladet till samma match.

 

Tävlingsregler: IFÖ Bromölla IF:s möte med Nosaby är för många årets match. Rent geografiskt är det definitivt det hetaste derbyt. Nu skall matchen få sig ett namn. DU skall namnge denna derbymatch. Den som kommer på det fyndigaste alternativt mest passande namnet till derbymatchen vinner. Tänk på att Old firm, Derby della Madonnina samt Merseyside-derbyt redan är upptagna.

 

Skicka ert bidrag senast torsdag 21/4 till  [email protected]

/ 89

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0